Obsah kurzu po jednotlivých setkáních
Setkání 1. – POROZUMĚNÍ EFEKTIVNÍMU RODIČOVSTVÍ
- vzájemné seznámení
- nastavení osobních cílů pro celý kurz
- seznámení s metodou Okno chování
Setkání 2. – UČENÍ SE POMÁHAJÍCÍM VZTAHŮM
- rozpoznání, kdy má naše dítě problém
- seznámení a praktický nácvik dvou funkčních metod – pasivní naslouchání a aktivní naslouchání
- rozpoznání nefunkční komunikace – 12 bloků v komunikaci
Setkání 3. – POUŽÍVÁNÍ AKTIVNÍHO NASLOUCHÁNÍ V PRAXI
- kdy a jak používat aktivní naslouchání
- kdy aktivní naslouchání nepoužíváme
- nejčastější chyby při aktivním naslouchání
- jak používat pomáhající vztahy s batolaty a malými dětmi
Setkání 4. – KONFRONTACE S NEPŘIJATELNÝM CHOVÁNÍM
- pojem přijatelné/nepřijatelné chování
- představení myšlenky efektivního sebevyjádření a nácvik v praxi
- „Já-sdělení“ – představení funkční konfrontace, základní nácvik
Setkání 5. – POUŽÍVÁNÍ „JÁ-SDĚLENÍ“ V PRAXI
- procvičování konfrontujících „Já-sdělení“ a přeřazování na aktivní naslouchání
- 3 části konfrontujícího „Já-sdělení“
- typické chyby během „Já-sdělení“
- úprava prostředí a zóna bez problémů
- zhodnocení kurzu v polovině
Setkání 6. – VYŘEŠENÍ KONFLIKTU
- vysvětlení pojmu konflikt
- představení metody I, II a III
- problémy při používání metody výhra-prohra
- výhody a nevýhody Metody III při řešení rodinných konfliktů
Setkání 7. – POUŽÍVÁNÍ METODY III
- 6 kroků Metody III detailně
- rozlišování mezi potřebou a řešením
- procvičování Metody III
- jak používat Metodu III s malými dětmi
Setkání 8. – ŘEŠENÍ STŘETU HODNOT
- porozumění podstaty hodnot a jejich role při řešení konfliktů
- barometr hodnot
- neefektivita síly a hrozby při řešení střetu hodnot
- model řešení problému střetu hodnot
- uzavření kurzu P.E.T.